2012. december 10., hétfő

Sálból sapka-sál

Polár sapkát szerettem volna varrni Lilinek. Gondoltam mielőtt beruháznék új anyagok vásárlásába kipróbálom az elgondolásom az én régi polár sálamon, aminek a széle megállíthatatlanul göndörödik fel, minden vasalás ellenére.
A méretet és a mintát az őszi sapkája adta.



A régi sálam. Látszik is rajta, hogy a szélei , hogy fel vannak pöndörödve.

a minta sapka
 Szabás után egyszerűen egy cérna szállal a tetejét megkötöttem, egy díszesebb szalaggal masnisan átkötöttem. Nem varrtam át , mert így lehet állítani a sapka magasságán. A cérna szalag fogja erősen, nem csúszik szét,teszteltük már.
Díszítésnek a visszahajtott aljára egy pöttyös szalagot varrtam. A pöttyös szalagból kis virágokat férceltem, majd ezeket a sapkára varrtam. A sálamból még egy kis fülekre is futotta, nehogy fázzon Lili füle.
A fül részre megkötőt varrtam.
A kész sapka

 Mivel a sálamból futotta még anyag így Egy sál is készült Lilinek.
Volt neki már tavaly kiszabva polár anyagból több sál is. Egy nem kapott semmi díszt. azt dobtam fel egy kicsit, meg nagyobbítottam is rajta. Szimplán csak a meglévő sál szélére varrtam két darab anyagot, a varrás egy csipke szalaggal fedtem el. Ez a példány is kapott végül kisvirág díszeket. (Ha a kis gazdiján múlt volna, telis tele lenne virágokkal a sapka-sál is. Csak nekem nem volt kedvem annyi virágot gyártani. :-)))

2 megjegyzés:

a Matula ikrek írta...

Nagyon kreatív, ugye milyen jó minden maradékot felhasználni? :o)
Kihagytad a legfontosabb képet, azt, amin Lili viseli az új cuccot. :o)

Vica írta...

Tényleg kimaradt! :-)